
Tasarım odaklı düşünme, bir ürün-hizmet ortaya çıkarmak veya bir sorun çözmek amacıyla işletilen bir dizi aşamayı içeren, insan odaklı bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Bu sürecin aşamaları farklı kaynaklarda farklı biçimlerde tanımlansa da genellikle aşağıdaki unsurları içerir.
1.Sorunu Anlama/Empati
Bu aşamada, çözmeye çalışılan sorunla muhatap olan kullanıcıyla/kişiyle,onun yaşadıklarını, deneyimlerini, ihtiyaçlarını anlamak için çeşitli metodlar kullanarak empati kurulur.
2.Sorunu Tanımlama
Tanımlama aşamasında, empati aşamasında toplanan bilgiler bir araya getirip analiz edilerek temel problem tanımlanır. Dikkat edilmesi gereken şey; problemi tanımlarken kullanıcının ihtiyacına yönelik tanımlamalar yapmaktır.
3.Fikir Üretme
Üçüncü aşamada; kullanıcı ihtiyaçlarını anlayarak tanımladığımız problemin çözümü için fikir üretilir.
4.Prototipleme
Bu aşamada üretilen fikrin ihtiyacı tam olarak karşılayıp karşılamadığının test edilebilmesi için bir ilk örnek (prototip) üretilir.
5.Değerlendirme
Bir önceki aşamada yapılan prototip test edilerek geribildirimler alınır ve değerlendirmeler yapılır.Bu değerlendirmeler sonucunda gerekli düzenlemeler ve iyileştirmeler yapılarak önerilen çözüm tekrar test edilebilir veya tamamen farklı bir fikirle Tasarım Odaklı Düşünme sürecine devam edilebilir.
TASARIM ODAKLI ÖĞRENME(TOÖ) ise, öğrencileri gerçek hayata yönelik problemleri çözmeye yönlendiren, bunu yaparken de öğrenme süreçleri hakkında düşünmeye iten bir öğretim metodu olarak tanımlanabilir. TOÖ çalışmaları genel olarak,çözüm için gerekisinimlerin belirlenmesi,tahminler yapılması, çözümün üretilmesi, test edilmesi ve hazırlanan çözümün sunulması basamaklarını içerir.Tasarım odaklı öğrenmede sanatsal tasarım veya endüstriyel tasarım süreçleri öne çıkarılır.Bu yaklaşımın, yaratıcı düşünme başta olmak üzere 21. Yüzyıl becerilerini kazandırmada etkili olduğu iddia edilmiştir.TOÖ özellikle lise seviyesinde bilim,mühendislik ve tasarım becerilerini geliştirmede sık kullanılan ve başarısı yapılan birçok akademik çalışmada ispatlanan bir yaklaşımdır.