Ülkemizde gün geçtikçe sayısı artan Tasarım Beceri atölyelerinin en verimli şekilde kullanılabilmesi, iyi hazırlanmış bir program dahilinde mümkün olabilmektedir.
Öncelikle gerçekleştirilecek etkinlik ve projeler öğrencilere iş birliği yapabilme, yaratıcılık yönlerini ortaya çıkarma, eleştirel düşünebilme, çalışırken iletişim kurma amaçları doğrultusunda hazırlanmalıdır. Etkinlikler esnasında öğrencilere kazandırılması gereken temel beceriler olduğu gibi karakterleri ile uyumlu olarak
özel yetkinliklerde hedeflenmelidir.
ÖRNEK PROJE 1:
1) Sınıf öğretmeni sınıfta sağlıklı ve dengeli beslenme konusunu işler,
2) Yazılım ve tasarım atölyesinde öğrenciler, dengeli beslenmeye yönelik tasarlanan dijital bir oyunu tasarlar ve oynar.
3) Görsel Sanatlar Atölyesinde öğrenciler, dengeli beslenmeye yönelik resim yapar.
4) Yaşam Becerileri Atölyesinde öğrenciler, dengeli beslenmeye yönelik bir beslenme çantası hazırlar.
5) Drama Atölyesinde öğrenciler, sağlıklı ve dengeli beslenmeye yönelik bir oyunu oynar.
6) Müzik Atölyesinde öğrenciler, sağlıklı ve dengeli beslenmeye yönelik bir şarkıyı öğrenir ve söyler.
7) Salon Sporları Atölyesinde öğrenciler, sağlıklı ve dengeli beslenmeye yönelik öğrendikleri şarkı eşliğinde dans eder.
Yukarıda basamak basamak anlatılan etkinlikten de anlaşılacağı üzere atölyelerin birbirleri ile senkronize şekilde kullanılması, ele alınan konunun öğrenciler tarafından daha net anlaşılmasını sağlayacaktır.