Eğitmen Eğitimi
- Anasayfa
- Eğitmen Eğitimi
Değerli Öğretmenler;
Her geçen gün öğretmenlik biraz daha zorlaşıyor. Bunun temel sebeplerinden birisi belki de en önemlisi teknolojinin inanılmaz bir ivmelenme içinde yükselmesi.
Kurumumuzda düzenlenen ya da kalkınma ajanslarının destek programları neticesinde düzenlenen eğitimler sayesinde öğretmenler eğlenceli bir şekilde teknolojiyi yakalamanın sevincini yaşıyorlar.
![](https://teknomaker.com.tr/wp-content/uploads/2020/07/egitmen-egitimi-1.jpg)
NELER ÖĞRENECEKSİNİZ ?
Algoritma
(tospaa.org, codecombat, codemonkey)
Kodlama
(code.org, Scratch, Mblock, Fiziksel Kodlama)
Robotik Kodlama
(Arduino, Raspberry Pi, C, C++, Python, Mblock, Arduino Ide, Teknobot, Qsout, Mbot)
3B Tasarım ve Modelleme
(3B Kalem, Tınkercad, Autodesk ınventor, Solidworks)
3B Yazıcı
(Megabot 3B Yazıcı İle Baskı Alınma Süreci)
Elektrik Bilgisi
(Elenco Snap Curcuits Elektrik Deney Seti, Temel Elektrik Devreleri Oluşturma)
El Becerisi
(Lehim yapma, proje ekipmanları kullanımı ve proje tasarımı yapma)
Mobil Uygulama Geliştirme
(Mıt App Inventor)
Proje Yapımı
(Öğrenilen tüm bilgilerin bir proje üzerinde tatbik edilmesi, Projenin Sunulması, Genel Tekrar)
Stem
(Makey-makey ile beste yapılması, Disiplinlerarası eğitim, Mühendislik tasarım Süreci, Do it yourself kültürü, Öğretim yöntem ve teknikleri, Kazanım Merkezli Stem Uygulamları)
Algoritma
Algoritma kodlamanın temelini oluşturur. Anlamı bir hedefe ulaşırken izlenilecek olan yoldur. Yoldan kastımız
- Bir bilgisayar oyunu tasarlamak olabilir,
- İnsanlık yararına olan akıllı bir proje adımlarını belirlemek,
- En basiti okula gitmek için gideceğin yolu kararlaştırmak olabilir.
Ayrıca kendini bekleyecek olan olasılıkları düşünüp nerede ne yapacağının kararını önceden vermektir.
Kodlama
Kodlama en temel anlamıyla bilgisayara ya da elektronik devre ve mekanik sistemlerden oluşan düzeneklere bir işlemi yaptırmak için yazılan komutlar dizisinin bütünü veya bir kısmı olarak tanımlanır.
Kodlama yaparken her zaman mantık çerçevesinde en doğru ve kısa yolu bulmak amaçlı yola çıkılır. Kodlama sayesinde artık robotik kodlamaya yeterli alt yapı atılmış olacaktır.
Robotik Kodlama
Robotik, makine, elektronik, uzay bilimleri, kontrol sistemleri, bilgisayar sistemlerinin genel adıdır.
Robotik kodlama da makinaların tasarımı, elektronik düzeneklerinin eklenmesi, dijital alanda yazılımının hazırlanması ve bütün saydıklarımın ortak bir platformda mühendislik tasarımı ile birleştirilmesidir.
Arduino
Arduino, elektronik ile ilgili olan her insanın kolayca kullanabilmesi için geliştirilmiş, açık kaynak bir mikrokontrolcü platformudur.
Arduino kullanarak çeşitli sensörlerden gelen sinyalleri okuyabilir, ışık yakıp söndürebilir, motor çalıştırabilir, istediğiniz her alanda kendinize özgü projeler geliştrebilir; kısacası aklınıza gelebilecek tüm elektronik uygulamaları yapabilirsiniz.
3 Boyutlu Modelleme
Tınkercad vb. progralar online olarak kulanılabilecek 3 boyutlu tasarım yapmamıza yarayan programlardır. Bu programlar 3 boyutlu düşünme becerinizi geliştirmenize yardımcı olur.
Bu sayede kullanıcılar farklı bir perspektiften bakmayı öğrenecek yeni prototipleri zihinlerinden çıkartıp bilgisayara aktarmış olacaklardır.
Raspberry Pi
Raspberrypi aslında minik bir bilgisayardır. Yapılmasın en temel sebebi küçük yaştaki bireylerin kodlama yapmasını sağlamaktır.
Kodlamaya yeni başlayan birinin arduino dan sonra kesinlikle kullanması ve tatbik etmesi gereken bir elektronik kart ya da küçük, işlevsek bir bilgisayardır.
Kamera, ses, usb portları ve gpıo pinleri kullanıcılara büyük projeler yapabilme olanağı da sunmaktadır.
3 Boyutlu Yazıcı
Sanal ortamlarda tasarlanan 3 boyutlu katı modellerin birkaç faklı yöntemle katı formda somut nesnelere dönüşmesini sağlayan cihazlardır.
Artık 3b yazıcılarla aklınıza gelebilecek her şey yapılmaya başlandı (araba, diş, ev gibi). Hatta kendi yüzünüzü bir tarayıcıdan taratıp sanal ortama aktardıktan sonra 3 boyutlu yazıcı sayesinde kendinizle birebir aynı bir model bastırabilirsiniz.
Kursiyerler eğitim sonunda projelerinde kullanacağı spesifik malzemeleri 3b yazıcı ile prototip olarak bastırabileceklerdir.
Elektrik Bilgisi
Elektrik bizim için olmazsa olmazların ilk sıralarında yer alan bir olgudur. Kursiyerlere elektriğin ne olduğu öğretilecek, sonra basit devreler kurarak eğlenceli bir şekilde pratik yapmalarını sağlayacağız. Sonra bu bilgileri projelerinde kullanmalarını isteyeceğiz.
Mobil Uygulama Geliştirme
Mıt app ınvetor mobil uygulama geliştirme sitesidir. Artık sizde kendi uygulamaranızı geliştirip dilerseniz tüm dünyaya sunabilirsiniz. Tabiki de bu platformu kullanırken kodlamayı işin içine dahil etmelisiniz.
Stem
STEM, Science, Technology, Engineering ve Math’in (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) kısaltılması olan bir kelimedir. Mühendislik tasarım süreci, disiplinler arası etkileşim, öğretim teknik ve yöntemleri, do it yourself, kazanım merkezli stem uygulamaları ile öğrenilen bilgiler en kalıcı olacak şekilde kişiye kazandırılmış olur.
Makey Makey
Makey makey bilgisayara usb kablo ile takılabilen ilave bir klavye işlevi gören bir elektronik karttır. Çalışma mantığı en küçük eletrik akımını bile üzerinden geçirmektir.
Makey makey ile elektrik kavramı genel olarak anlaşılmış olacaktır. Makey makey ile besteler yapılabilir oyunlar oynanabilir. Kendinize özgü öğretici projeler yapabilirsiniz.
Lehim Yapma
Lehim, kalay ve kurşun maddelerinin karışımından oluşan bir alaşımdır.
Farklı metalleri birbirine kaynaştırmak ya da bağlamak için lehim işlemi yaparız.
Yüksek sıcaklıkta lehim makinası sayesinde eritilmiş olan lehim maddesi ile farklı metalleri biribirine entegre ederiz. Yapacağınız projelerde de lehimleme yapabilirsiniz.
Projelerin Yapılması
Eğitimimiz sonunda kursiyerlere proje yapmaları için fırsat tanıyoruz. Kursiyerler sosyal sorumluluk projleri ya da kendilerine özgü herhangi bir proje yapacaklardır. Proje için gerekli olan bütün malzeme kursiyerlere verilecek. Tatbik edilmiş bir bilgi kursiyerlerin zihinlerinde kalıcı olacaktır.
Kazanımlarınız Neler Olacak ?
- KENDİNİ KEŞFETME
- FARKLI DÜŞÜNME BECERİSİ
- PROJE TABANLI ÇALIŞMA
- SORUNLARA KARŞI ÇABUK ÇÖZÜM GELİŞTİRME
- BİLGİSAYAR BİLGİSİ
- TAKIM ÇALIŞMASI YAPMA
- TEKNOLOJİYİ TAKİP EDEBİLME
- FARKLI ELEKTRONİK KART KULLANMA İMKANI
- PROGRAMLAMA DİLLERİNİ ÖĞRENME
- FARKLI KOMPANENTLERİ TANIMA FIRSATI